.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نامه نماينده رشت به وزیر نیرو عنوان شد ؛
انتقاد از افتتاح يك پروژه نمايشي در گيلان
به دلیل ابهام‌های اساسی در پروژه مذکور و افتتاح تقریباً نمایشی و تبلیغاتی ضمن عدم شرکت در این مراسم، پرسش‌های خود را در صورت عدم دریافت پاسخ منطقی از اهرم‌های نظارتی مجلس پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم رشت در مجلس در نامه‌ای به وزیر نیرو از افتتاح شتاب‌زده و نمایشی تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب رشت انتقاد کرد.

به گزارش فارس، غلامعلی جعفرزاده با ارسال نامه خود به خطاب به وزیر نیرو آورده است: در مدت 24 ساعت گذشته خبر غیر منتظره ورود حضرتعالی به استان برای افتتاح فاز نخست تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت به عنوان یکی از پروژه‌های طرح مهر ماندگار در صدر رسانه‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید سوگند یاد کردند که در گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهارنظرها تامین مصالح مردم را مد نظر داشته باشند و در این مورد به‌ویژه به دلیل ابهام‌های اساسی در پروژه مذکور و افتتاح تقریباً نمایشی و تبلیغاتی ضمن عدم شرکت در این مراسم، پرسش‌های خود را در صورت عدم دریافت پاسخ منطقی از اهرم‌های نظارتی مجلس پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم رشت در مجلس در نامه خود ذکر کرده است: شرایط چهار ایستگاه پمپاژ که متصل به انتهای خطوط انتقال اصلی به روش لوله رانی در عمق بالای هشت متر باید اجرا و تکمیل ‌شود، تکمیل نشده و پیمانکاران آن خلع‌ید شده‌اند یا در شرف خلع‌ید هستند ضمن اینکه شبکه‌های فرعی اجرایی نشده‌اند و اتصال انشعاب صورت نگرفته و انتقال بسیار محدودی فاضلاب از شبکه‌های سنتی انجام شده است.

به گفته جعفرزاده، فرآیند تصفیه با توجه به میزان بارندگی در شهر رشت اثر مثبتی بر آب انتقال داده شده ندارد و آخرین وضعیت چهار ایستگاه اینگونه است.

وی اضافه کرد: امکان بهره‌برداری از پل بوسار به دلیل عدم تکمیل خطوط انتقال وجود ندارد، در روستای پستک عملیات لوله رانی متوقف شده است و امکان انتقال فاضلاب وجود ندارد، خطوط انتقال و ایستگاه‌های ترازکوه هنوز عملیاتی نشده است و در فلکه جهاد نیز شبکه‌گذاری فاضلاب تکمیل نشده است.

جعفرزاده تصریح کرد: پرسش اساسی با توجه به عدم تکمیل فرآیند احداث و عدم امکان انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه این است که افتتاح این پروژه ناقص چگونه می‌تواند مشکلی از مردم مظلوم رشت را برطرف کند.

وی در ادامه نامه خود آورده است: عدم اجرای شبکه‌های مذکور، عدم وصل انشعاب و عدم تفکیک فاضلاب از آب‌های سطحی این افتتاح به چه معناست و پرسش اساسی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده، این است که با افتتاح زودهنگام پروژه آیا از ردیف بودجه خارج نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز کرد: آیا شبکه سنتی فاضلاب برای تصفیه وارد تصفیه‌خانه می‌شود یا شبکه فاضلاب بهداشتی ضمن اینکه در کدام منطقه از رشت نصب انشعاب فاضلاب بهداشتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه سنتی از طریق ایستگاه پمپاژ منطقه پل بوسار رشت به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود و آمیخته به آب‌های سطحی است آیا عمل تغلیظ صورت می‌گیرد و در صورت انجام عملیات تغلیظ آیا ایستگاه سازه آن احداث شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

جعفرزاده گفت: آیا ساخت کوره برای ایجاد سیستم حرارتی و تبدیل آن به کود خشک ساخته شده و در صورت احداث آیا مشکل زیست‌محیطی ندارد و آیا فاضلاب طرح بزرگ مسکن مهر امکان انتقال و هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه را دارد.

وی در ادامه نامه خود به وزیر نیرو اضافه کرده است: در صورت بررسی ملاحظه می‌فرمایید پاسخ پرسش‌های مذکور منفی است و استدلال منطقی بر این افتتاح وجود ندارد و از طرفی نمایندگان دوره نهم مجلس در دولت یازدهم باید پاسخگوی این پروژه‌ها که نام ماندگاری مهر را به خود گرفته‌اند، باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید آیندگان از ما می‌پرسند چرا با وجود مشکلات و نارسایی‌ها در این طرح‌ها در مراسم نمایشی افتتاح شرکت کردید و با توجه به سوگندی که یاد کرده بودید، چرا پرسش‌های فنی را مطرح نکردید.

وی، در پایان نامه ذکر کرده است: امید است موارد ذکر شده که بخشی از پرسش‌های مطروحه توسط کارشناسان اهل فن است، را  پاسخ منطقی و در خور شان ارائه داده تا مردم فهیم رشت بیش از این دچار عقب‌افتادگی توسعه‌ای نشوند و بتوانند از توسعه عمرانی کشور سهمی داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 تير 1391
آقای جعفرزاده ؛ یواش یواش داری به عنوان یک نماینده غرغرو برای ما مطرح می شی .
ضمناً عقب ماندگی رشت به خاطر دخالتهای بی جای خیلی ار شما نماینده هاست .
افسانه یزدانی 27 تير 1391
ایکاش نماینده اول رشت(تامینی) هم میتوانست به این صورت استدلال کندوسکوت نکند ایکاش آفای کوچکینژاد هم ازاین استدلالها ارایه می کرد.
نا شناس 27 تير 1391
آفرین بر مهندس جعفرزاده شجاع ونترس ، واقعا بقولی که بمردم دادی داری وفا میکنی خیلی مردی
نا شناس 28 تير 1391
احسن به تو اقای جعفرزاده
نا شناس 28 تير 1391
کجا غر زده ؟ اتفاقا مهندسی استدلال کرده همان انتظاری که داشتیم داره عمل میکنه واون پیگیری حقوق مردمه تا بترکه چشم حسود
نا شناس 28 تير 1391
اولين نماينده معترض مهندس كوچكي نژاد بود كه در سايت گيلانيان و ساير سايتها انتشار يافت ولي سايت شمال نيوز چون كوچكي نژاد را دوست ندارد اين نامه را حتي تيتر نكرد . اينها از گله هاي ما طرفداران مهندس كوچكي نژاد از اين سايت است . پارسال هم بيوگرافي برادر مهندس كوچكي نژاد را كه كانديداي صومعه سرا بود بجاي ايشان براي رشت چاپ كرد . اينها و نمونه اينكارها عاقبت ندارد كه مديران سايت انجام مي دهند و شايد هم اين نوشته را اصلا روي سايت نگذارند بهرحال ما هم مهندس را دوست داريم و هم جعفرزاد ه جانباز را و همه كساني را كه براي اعتلاي استان و كشور زحمت كشيده و ميكشند
نا شناس 28 تير 1391
مردم رشت کوچکی نژاد را دوست ندارند چه برسه به شمال نیوز ! ایشون با خرید رای بسیار بالایی نماینده شد و این مطلب را همه اعضای نهادهای نظارتی و اطلاعاتی گواهی کرده اند در ضمن ایندوره افراد مستقل و غیر نظامی همگی رد صلاحیت شدند که برخی مردم از روی ناچاری به باقیماندگان غیر نظامی رای دادند
نا شناس 28 تير 1391
نه باباجون کوچکی نژاد با اینکه رای خرید یه چند تایی جاسوس داره یکی از اون جاسوسهادفتر مجمع که گماشته کوچکی نژاده ایام انتخابات تمام ستادهای استان گیلان سرک می کشید اره برارجان بررسی کنید از نمایندگان و اعضای ستادهاشون
نا شناس 11 مرداد 1391
باز جعفرزاده رو به یه مجلسی دعوت نکردند،همه رو زیر سئوال برد.
نا شناس 14 مرداد 1391
مهندس جعفرزاده ممنون که برای رشت و گیلان اینهمه سینه سوخته هستید شما را به خون شهداء باین سئوال پاسخ بدهید که حامی اصلی خاندان محترم ح..............ری در کوچصفهان که از نردیکان درجه یک شما هم هستند برای تصاحب نامشروع معدن شن و ماسه منطقه سده جز شما چه کسی بوده و چه کسی در ده سال گذشته از بهره برداری نامشروع و غیر قانونی این خاندان از شن های ان منطقه حمایت بی چون و چرا کرده؟جواب تاراج شنهای آن منطقه را در درگاه خدا چگونه میدهید و چگونه ادعا میکنید با مردم سوگند یاد کرده اید؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.